Hopp til hovedinnhold

Friksjonsfri bildeling

I de siste årene har vi sett en sterk vekst i mobilitetsmarkedet, og abonnementsmodeller på alt fra musikk til matkasser har blitt dagligdags for folk flest. I dette mulighetsrommet ønsket SpareBank 1 å bli en innovatør, og ta en sterk rolle innenfor bildeling.

Kunde:
SpareBank 1
Tidsperiode:
2020
Dette gjorde vi:

Vi bisto SpareBank 1 først i utviklingen av en mobilitetsstrategi, og deretter med hele innovasjonsprosessen fra mulighetskartlegging til utviklingen av bilabonnementskonsept og pilotering. Løsningen ble en friksjonsfri tjeneste som samlet bilabonnement, forsikring og serviceavtale i en løsning.

Denne kundesentriske tilnærmingen viste seg å ha store gevinster, for både Sparebank1 og kundene. Vi jobbet tett med SpareBank 1 med satsningen frem til den ble fusjonert med Fleks, Nordens største tilbyder av bilabonnement. ​

Les mer om prosjektet her.

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi jobbet med dette prosjektet?

Vi deler gjerne erfaringene våre fra dette arbeidet og tilsvarende problemstillinger. Ta kontakt med Elisabeth
Portrettbilde av Elisabeth. Foto.
for en prat.