Hopp til hovedinnhold

Hele Norges BankID

I en verden hvor stadig flere tjenester med sensitiv informasjon krever trygge påloggingsalternativer, var flere større internasjonale aktører i gang med å etablere ID-løsninger på nett. BankID Norge så dette mulighetsrommet, og ønsket å utvikle et norsk, moderne og trygt identitetsprodukt, hvor de kunne nå både nye kunder og nye konsumenter.

Kunde:
BankID
Tidsperiode:
2016

Bekk Mangement Consulting bisto som en sentral del av teamet som jobbet videre med å konkretisere og etablere både tjenesten i seg selv, samt alle deler av forretningsmodellen rundt tjenesten.

Resultatet var en digital tjeneste som lar deg gi deg til kjenne når du vil, ovenfor de nettstedene som tilbyr det. Man skal slippe å huske ulike brukernavn og passord, og kunne registrere seg på nett, på enklest mulig måte. I dag har 4,4 millioner nordmenn har BankID.

Bekk fikk i oppgave å lede det totale arbeidet med realiseringen av forretningsmuligheten. Dette inkluderte ansvar for å lede teamet med budsjett og fremdrift på kundesiden, tre utviklingsleverandører samt leverandører på brukeropplevelse, merkevare og juridisk.

Etter fusjonen mellom BankID, BankAksept og Vipps ble det besluttet å videreføre forretningsmuligheten i ny organisasjon under ny merkevare. Vi ledet arbeidet med å gjøre tilpasninger i forretningsmuligheten ved å sy sammen teknologi, datastruktur og brukerflater sammen med utviklingsteamene. Vi bisto også i arbeidet med å få teamene til å jobbe smidig.

Kontakt oss

Vil du vite mer om hvordan vi jobbet med dette prosjektet?

Vi deler gjerne erfaringene våre fra dette arbeidet og tilsvarende problemstillinger. Ta kontakt med Harald
Portrettbilde av Harald. Foto.
for en prat.