En superduper app!
Sammen med NRK har vi utviklet barnas kuleste app. Og deres mest populære med hele 2,6 millioner besøk hver uke.


Gjør barna dine snibel, snabel, snubelglade og last ned NRK Super-appen. Der kan familiens sjarmtroll se favorittprogrammene sine direkte, eller i opptak når det passer. Designet er skreddersydd for små barnefingre med store trykkflater og gjenkjennelige bilder. Dessuten er det superlett å finne og vise frem dagens kuleste innhold.
Samarbeidet mellom NRK og Bekk har resultert i en lekende lett løsning, sprunget ut av NRKs strategi om å øke bruken av digitale tjenester. Arbeidet har inkludert utvikling av innholdstjenester for nett-TV på mobil og nettbrett. Her har vi spilt en sentral rolle som rådgiver og konseptutvikler, først og fremst innen design og konsept, samt nye tjenester for personalisering og lansering av innhold på flere plattformer.
Resultatet har blitt en enkel app som gjør det mulig for barna å se sine favoritt TV-programmer på mobil og nettbrett. Appen gir en personlig opplevelse med hvor barna kan legge inn sitt eget bilde, navn og fargevalg. Og selvfølgelig får de sang på bursdagen sin! 🎉



Den gamle NRK Super-appen var populær med 1,1 millioner ukentlige besøk. Oppgaven var å gå fra veldig bra til langt bedre. Fasit i dag er at den nye Super-appen er blitt NRKs mest populære med hele 2,6 millioner besøk hver uke. Løsningen har blitt en kjempesuksess med 50 % flere daglige brukere og 129 % flere daglige avspillinger. Løsningen fikk i 2016 også Merket for god design.

Digital merkevarebygging
Handelshøyskolen BI er en utdanningsinstitusjon som løfter mennesker opp og frem. Men da nye bi.no skulle lanseres, trengte skolen en sparringspartner for å rendyrke design og digital merkevarestrategi.
